راه دوســـتی به هدف برطرف سازی شک، شبه و افکار منفی از اذهان و ایجاد ارتباط سالم در میان جامعه و خانواده راه اندازی شده است و در راستای محبت و دوستی قدم بر می دارد....................
جـسـتـجـو درسـایت

در قرآن از برخورد دو دریا مروارید و مرجانتشکیل می‌ شود؟


برخی وبلاگ ها از جمله گرانوم مقاله ای را به عنوان "بررسی تعدادی از خرافات قرآن" به عنوان انتقاد از قرآن مطرح نموده و گفته است:

از برخورد این دو دریاست که مروارید و مرجان درست تشکیل می‌گردد. این همان اعتقاد قدماست که بیان می‌شود، مروارید از برخورد قطرات باران، بر دهان صدفها شکل می‌گیرد(این اعتقاد را شایدهنوز بابا بزرگ شما هم داشته باشد) سوره الرحمن آیه 22، و آیات قبل و بعدش..
پاسخ از وب سایت اسلام تکس:
ابتدا آیات را ببینیم: ﴿ مَرَ‌جَ الْبَحْرَ‌يْنِ يَلْتَقِيَانِ ﴿١٩﴾ بَيْنَهُمَا بَرْ‌زَخٌ لَّا يَبْغِيَانِ ﴿٢٠﴾ فَبِأَيِّ آلَاءِ رَ‌بِّكُمَا تُكَذِّبَانِ ﴿٢١﴾ يَخْرُ‌جُ مِنْهُمَا اللُّؤْلُؤُ وَالْمَرْ‌جَانُ ﴿٢٢﴾ ﴾ «سوره الرحمن» معنی: ‏ دو دریا را در كنار هم روان كرده است و مجاور یكدیگر قرار داده است . ‏* ‏ اما در میان آن دو حاجز و مانعی است كه نمی‌گذارد یكی با دیگری بیامیزد. ‏* ‏ پس كدامیك از نعمتهای پروردگار خود را تكذیب می‌كنید و انكار می‌نمائید؟! ‏* ‏ از آن دو ، مروارید و مرجان بیرون می‌آید. ‏

در این آیات کجا گفته که مروارید از برخورد قطرات باران بر دهان صدفها شکل میگیرد؟ اصلا در این آیات حرفی از باران آمده است؟ آیازندیق نمیداند که در دریا نوعی نرم تن به نام صدف وجود دارد و مروارید ها نیز حاصل تولید صدف ها میباشند؟ و یا این حقیقت را نیز منکر خواهد شد؟ آیا نباید به عقل ناباوران خندید که چگونه برای انکار قرآن دست به انکار پدیده های طبیعی میزنند؟ آیا اشاره به این نکته که خداوند از زیر دریا، مروارید و مرجان به وجود می آورد خرافات و ایراد بر قرآن و مخالف با علم بشری است یا اینکه ناباوران منکر وجود مرواید و درست شدن آن در داخل صدف ها هستند خرافات و بی عقلی میباشد؟

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر